Business Development Advisor

For you, is trust the cornerstone of a good business relationship?

SOQUIJ is hiring a partnership expert to create business opportunities. Your talent can thrive with us.

Being a Business Development Advisor at SOQUIJ means...

  • Developing a portfolio of business partners and potential clients;
  • Fostering existing client relationships;
  • Rigorously monitoring clients, agreements, and current packages;
  • Meeting and exceeding the minimum number of visits set per week and ensuring optimal coverage of your client portfolio;
  • Tracking client needs evolution to identify and develop new business opportunities;
  • Developing appropriate strategies to meet clients' business needs and requirements;
  • Achieving and surpassing sales targets for prospecting and contract renewal;
  • Promptly responding to sales opportunities identified by the sales support team;
  • Managing all stages of the sales process in a structured manner;
  • Negotiating agreements and packages and bringing them to completion;
  • Preparing reports on partnership development activities;
  • Developing product and service presentations for clients as well as service offers tailored to their needs;
  • Staying informed and constantly monitoring all relevant information regarding competition as well as industry changes and markets in which clients operate, and reporting them to the team;
  • Networking, conducting demonstrations, and participating in conferences or other events;
  • Being an ambassador for SOQUIJ and consistently projecting a professional image in line with the company's values.

You have...

  • Membership in the Barreau du Québec or the Chambre des notaires du Québec;
  • A minimum of 2 years of experience in business development and sales of products and services;
  • Good knowledge of PowerPoint, Excel, and Word;
  • Good knowledge of sales domain;
  • Knowledge of legal practice;
  • Very good proficiency in French, both written and spoken;
  • Knowledge of English (English-speaking client base);
  • Public relations skills;
  • Organizational and responsibility skills;
  • Availability to occasionally travel outside Montreal.
Apply on this job

1010 Rue De la Gauchetière O Bureau 1000, Montréal, QC H3B 2N2, Canada

Apply on this job

Related job offers

Avocat en litige, cabinet international (SS)

Avocat - GESTION DES LITIGES, grand cabinet1 an +Notre client est un cabinet d’avocats reconnu et spécialisé dans son domaine et qui jouit d’une belle réputation sur la scène juridique internationale. Il souhaite recruter un.e avocat.e pour joindre...

Adjoint en litige - Poste Permanent OU Contractuel (SS)

Adjointe juridique en litige / Poste Permanent ou Contractuel 3 ans + | Montréal (Hybride) Notre client est un important cabinet international, spécialisé en litige civil et commercial. Il cherche, pour son bureau de Montréal, une adjointe (ou...

Avocat junior, litige immobilier (1 à 3 ans)

Avocat junior, litige immobilier (1 à 3 ans) Rive-Sud   Souhaitez-vous faire partie d’une équipe stimulante et consolider votre carrière ?    Souhaitez-vous vous engager en donnant des conférences, en rédigeant des articles ou en publiant des...

Notaire junior, immobilier (SS)

Notaire junior en droit immobilier6 mois et + | Villeray (hybride) Notre cliente est une étude notariale de belle réputation et de taille humaine. Son équipe est à la recherche d'un.e notaire junior pour travailler sur des dossiers en immobilier...

Parajuriste immobilier commercial | ouest de l'île de Mtl

Parajuriste immobilier commercial | ouest de l'île de Mtl   Vous désirez travailler au sein d’une entreprise qui gère des actifs immobiliers commerciaux dans toutes les provinces canadiennes?   Vous détenez de l’expérience en droit commercial...

Technicien(ne) en insolvabilité

Description du poste : En tant que technicien(ne) en insolvabilité, vous serez responsable d'assister nos conseillers en insolvabilité dans le processus de gestion des dossiers d'insolvabilité, y compris la préparation de documents, l'organisation...