Le Port de Saguenay se démarque comme pôle logistique et économique d’envergure au Canada et en Amérique du Nord. En plus de ses opérations maritimes, ce sont plus de 250 M$ en projets d’infrastructures de haute qualité qui sont actuellement déployés sur son territoire.
Afin de soutenir la croissance de ses opérations, le développement de sa zone industrialo-portuaire et l’accompagnement des projets industriels qui s’y établiront, le Port de Saguenay souhaite compléter son équipe en recrutant un conseiller juridique.
Principales tâches
Agissant également comme secrétaire corporatif, le conseiller juridique aura pour principales fonctions de :
Profil recherché
Toute combinaison de formation et d’expérience jugée pertinente sera considérée.
Particularités du poste
Your role: - Ability to manage and assume responsibility for files - Draft legal opinions as well as notarial procedures and deeds - Actively collaborate within the team on your mandates - Develop strategies to adopt within your files and advise...
Education: Expérience: EducationCollege/CEGEPTasksSchedule and confirm appointmentsMaintain filing systemDetermine and establish office procedures and routinesPrepare and key in correspondence and legal documentsReview and proofread documents and...
Education: Expérience: EducationCollege/CEGEPTasksSchedule and confirm appointmentsMaintain filing systemDetermine and establish office procedures and routinesPrepare and key in correspondence and legal documentsReview and proofread documents and...
Education: Expérience: EducationCollege/CEGEPTasksCo-ordinate administrative servicesDraft contracts, prepare promissory notes and draw up wills, mortgages and other legal documentsPrepare wills, real estate transactions and other legal...
Education: Expérience: EducationCollege/CEGEPTasksCo-ordinate administrative servicesDraft contracts, prepare promissory notes and draw up wills, mortgages and other legal documentsPrepare wills, real estate transactions and other legal...
Education: Expérience: EducationCollege/CEGEPTasksSchedule and confirm appointmentsMaintain filing systemDetermine and establish office procedures and routinesPrepare and key in correspondence and legal documentsReview and proofread documents and...