This job offer is no longer available

Administrative assistant, legal

  • Durée de l'emploi: Permanent
  • Langue de travail: Bilingue
  • Heures de travail: 35 hours per week
  • Education:
  • Expérience:

Education

  • College/CEGEP

Work setting

  • General law practice
  • Relocation costs not covered by employer

Tasks

  • Coordinate the flow of information
  • Open and distribute regular and electronic incoming mail and other material
  • Schedule and confirm appointments
  • Maintain filing system
  • Record and prepare minutes of court sessions, meetings or conferences
  • Arrange travel, related itineraries and make reservations
  • Prepare and key in correspondence and legal documents
  • Review and proofread documents and correspondence to ensure compliance with legal procedures and grammatical usage
  • Perform basic bookkeeping tasks

Computer and technology knowledge

  • Dictaphone
  • MS Word
  • MS Office
  • Electronic mail
  • MS Excel
  • MS Outlook
  • MS PowerPoint
  • MS Windows
  • Adobe Acrobat Reader

Security and safety

  • Bondable
  • Criminal record check

Transportation/travel information

  • Public transportation is available

Work conditions and physical capabilities

  • Fast-paced environment
  • Work under pressure
  • Tight deadlines
  • Attention to detail
  • Large caseload

Personal suitability

  • Accurate
  • Client focus
  • Dependability
  • Efficient interpersonal skills
  • Excellent oral communication
  • Excellent written communication
  • Organized
  • Reliability
  • Team player
  • Ability to multitask

Screening questions

  • Are you available for the advertised start date?
  • Are you currently legally able to work in Canada?
  • Do you have previous experience in this field of employment?
  • Do you have the above-indicated required certifications?

Experience

  • 1 year to less than 2 years

Health benefits

  • Dental plan
  • Disability benefits
  • Health care plan

Other benefits

  • Other benefits

Montréal, QC H4C 2G9, Canada
CA$27.00 per hour


Related job offers

Adjoint.e juridique - Droit du Travail - 2 ans+ (PR-15260)

Adjoint.e juridique, Droit du Travail- Emploi 2 ans d'expérience et + Cabinet d'avocats, centre-ville de Montréal Vous désirez travailler pour un cabinet d'avocats multidisciplinaire orienté vers les solutions d’affaires pour ses clients? Vous...

Adjoint.e juridique ou exécutif - Droit des affaires - 10 ans + (PR-15259)

Adjoint.e juridique ou exécutive,  Droit des affaires 10 ans d'expérience et + Cabinet d'avocats, centre-ville de Montréal Tu veux tenter l'expérience d'un grand cabinet et y faire ta place auprès d'avocats réputés? Nous recherchons un.e adjoint.e...

Adjointe juridique en fiscalité (SS - 15256)

Adjoint(e) juridique -  Fiscalité - Droit des affaires Cabinets d'avocats - Montréal   Notre client, un cabinet réputé au centre-ville de Montréal, recherche un.e adjoint.e passionné.e pour assister des avocats dans leur pratique quotidienne. *...

Adjointe juridique en litige - junior (SS- 15253)

Adjointe juridique JUNIOR en litige Cabinet d'avocats boutique | Centre-ville de Montréal (présentiel) Notre cliente, un cabinet d'avocats spécialisé dans son domaine, est à la recherche d'un.e adjoint.e juridique junior pour rejoindre leur équipe...

Parajuriste Senior en droit des affaires (SS - 15255)

Parajuriste senior en droit des affaires Grand cabinet d'avocats | centre-ville de Montréal Notre client, un cabinet d'avocats bien connu, recherche pour son bureau de Montréal, un.e Parajuriste pour le département des services corporatifs. Vous...

Greffière-audiencière ou greffier-audiencier

CA$49,526.00 to CA$73,273.00 per year

Ici, on donne vie à la Ville! On déploie une tonne d’énergie au quotidien pour le bien-être de nos concitoyens. On est fier du travail que l’on accomplit et des effets positifs directs qu’on a sur la population. On ne s’ennuie pas dans...