Condominium manager

Our client, a co-ownership association located in Ville St-Laurent, is looking for a co-ownership manager to manage its 200 units.

Main challenges

As a condo manager, you will be responsible for overseeing the day-to-day operations and management of a condo community. Your main objective is to ensure the proper functioning of the property, defend the interests of the condominium association and improve the overall living experience of the residents.

The manager will be responsible for different aspects of management such as:

Administrative management;

  • Financial management;
  • Maintenance and operation;
  • Compliance and regulations;
  • Communication and customer service;
  • Emergency response and safety.

Skills and personal qualities sought

  • Strong financial acumen and experience with budgeting and financial reporting.
  • Excellent communication, interpersonal and conflict resolution skills.
  • Proficiency in property management software and the Microsoft Office suite.
  • The condominium manager plays a crucial role in creating a harmonious and well-maintained living environment for residents while ensuring the financial stability and compliance of the condominium community.

Required experience and requirements

  • Bilingualism (French and English) spoken and written;
  • Minimum 3 years of experience in the management of large co-ownerships.
  • Good knowledge of applicable laws.

Remuneration

Salary between 70k and 80k

Flexible schedule of 25 hours / week

Contact at ATOUT

Marie-Claude Grenier

Account Director, Talent Acquisition

mcgrenier@atoutrecrutement.com

(514) 875-1818

Please note that only selected candidates will be contacted.

Apply on this job


Related job offers

Avocate ou avocat (droit pénal)

La Ville de Québec a une mission à accomplir : faire de Québec une référence en matière de services municipaux. C'est pourquoi les milliers d'employés qui y travaillent partagent le même engagement : être à l'écoute des citoyens et oeuvrer avec...

Chargé de projet – Relations avec les communautés

Description Groupe Conseil UDA est à la recherche d’un(e) chargé(e) de projet, relations avec les communautés pour compléter son équipe multidisciplinaire composée d’ingénieurs agricoles et forestiers, d’agronomes, de biologistes, de géographes, de...

Adjoint - Spécialiste de documents (SS)

Adjoint administratif-juridique – Spécialiste de documents/ 100% Présentiel5 ans et +Cabinet d'avocats | Centre-ville de MontréalNotre client, un cabinet d'avocats bien connu, est présentement à la recherche d'un.e adjoint.e juridique...

Administrateur de baux (MS)

Administrateur de baux - Bilingue2 ans et + | Ville Saint Laurent Notre client, grande entreprise de renom dans son domaine, est à la recherche d'un administrateur de baux bilingue. Vous êtes minutieux / minutieuse, organisé.e et avez une bonne...

Adjoint LITIGE 3+ (SS)

Adjoint LITIGE 3+Cabinets d'avocats - Montréal***Excellents avantages (boni annuel, formule hybride, assurances collectives, REER collectif, etc.) Notre client, un cabinet réputé au centre-ville de Montréal, recherche un.e adjoint.e passionné.e de...

Adjoint LITIGE FISCAL (SS)

Adjoint(e) juridique -  Litige fiscalCabinets d'avocats - Montréal***Excellents avantages (boni annuel, formule hybride, assurances collectives, REER collectif, etc.) Notre client, un cabinet réputé au centre-ville de Montréal, recherche un.e...